Uitgebreid zoeken

Rubrieken

 

Informatie voor aanbieders

Waarom we het doen? Er zijn zo veel mooie ondernemers. Ondernemers die dat extra duwtje in de rug prettig vinden en daar ook de voordelen van inzien. Onduidelijkheden en gecompliceerde softwaresystemen maken het er niet gemakkelijker op, en dat is de reden waarom wij met de Coöperatie SuperGastvrij dit patroon willen doorbreken. Het kan ook eenvoudig, het hoeft niet duur te zijn én het is geschikt voor iedereen, groot en klein! SuperGastvrij, toch?
 
De Coöperatie SuperGastvrij! Voor de ondernemer!
We zijn een Zuid-Limburgse onderneming die energie haalt uit het in contact staan met de regio. Eerlijkheid, openheid en efficiëntie staan centraal in de hele filosofie van ons bedrijf. Met de Coöperatie SuperGastvrij bouwen we een brug tussen ondernemer in de gastvrijheidsbranche en de bewoner / toerist van de regio.
 
"Samenwerken: Voor de ene een manier om producten en diensten eerlijk onder de aandacht te brengen en voor de andere een toegankelijk platform." 
• Backoffice overal online toegankelijk 
• Management en marketing informatie
• Uniek platform
• Eenvoudige koppeling aan Facebook
• Geïntegreerde reserveringstool
• Inkomsten wekelijks op uw rekening
• Minimaliseren van een ‘No-Show’
• Alles in uw eigen huisstijl
• Eenvoudig, servicegericht, niet duur én geschikt voor iedere ondernemer!
 
Over onze Coöperatie SuperGastvrij  
Meer dan 200 ondernemers in de Zuid-Limburgse leisure-sector hebben zich bij de Coöperatie SuperGastvrij aangesloten. SuperGastvrij initieert nieuwe groeikansen voor ondernemers én zet de regio prominent op de kaart. Dit komt erop neer dat de deelnemende ondernemers niet alleen hun eigen producten en diensten aanbieden en verkopen, maar via het online platform ook die van andere bedrijven en organisaties aanbieden die aansluiten bij de eigen diensten. De coöperatieleden fungeren als elkaars ambassadeur. Het principe van “losse verkoop” wordt hierbij losgelaten en maakt plaats voor nieuwe combinaties waardoor het complete toeristische aanbod van de regio voor de gasten wordt ontsloten. 
 
Hoe werkt het? 
De webpagina van de Coöperatie SuperGastvrij (SuperGastvrij.nl) maakt gebruik van cross-selling. Nadat de gast een bestelling via de website heeft gedaan, krijgt hij andere events en arrangementen aangeboden die mogelijk ook interessant zijn. Het systeem laat alleen mogelijkheden zien die qua tijd en locatie aansluiten bij de eerder gemaakte boeking. Tickets of arrangementen zijn te bestellen via een eenvoudig in te bouwen I-frame op de eigen website of Facebook-pagina van de ondernemer of websites zoals SuperGastvrij.nl en charlzz.com.
 
Wat bieden we nog meer?
De Coöperatie SuperGastvrij is veel meer dan een ticketbureau. De coöperatie biedt ondernemers waar nodig ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan gastvrijheidscoaches voor internetmarketing, bedrijfsvoering, inkoop, horecamakelaardij en adviezen over samenwerking en productontwikkeling. Daarnaast biedt de Coöperatie SuperGastvrij netwerkbijeenkomsten en customer loyalty programma’s.
 
Wat zijn tickets en waarvoor gebruiken we tickets?
Tickets zijn bewijzen dat voor een bepaald evenement betaald is. 
 
Deze evenementen kunnen o.a. zijn:
1. Restaurantreservering
2. Hotelreservering
3. Evenement
4. Festival
5. Sportevenement
6. Dagrecreatie
7. Theater of bioscoop met of zonder placeren
8. Business2Business evenement
9. Museumbezoek etc., etc.
 
 
 
 
Wat zijn de voordelen? 
Een groot voordeel is dat er direct wordt afgerekend. Elke week op maandag worden alle online boekingen van de voorgaande week afgerekend, zonder lastige discussies met samenwerkingspartners.
De ondernemer betaalt geen contributie of entrance-fee. Boekingskosten zijn gering. Een stuk goedkoper dan boekingen via andere websites.
Elk lid is ambassadeur voor de andere leden.
Bovendien levert dit initiatief de regio werkgelegenheid op, naar verwachting binnen enkele jaren zo’n 165 tot 250 arbeidsplaatsen.
 
 
Historie Coöperatie SuperGastvrij
Het idee voor SuperGastvrij is een initiatief van ondernemers in de leisure- en ondersteunende branches. In samenwerking met de Universiteit Maastricht (Knowledge Engineering), Zuyd Hogeschool (Hotel Management en ICT) en ROC Leeuwenborgh (marketing & toerisme) werd het doorontwikkeld. Theo Breuers pitchte het idee bij de Limburgse Versnellingstafel waarna het, onder leiding van innovatie-expert Paul Iske, in een stroomversnelling kwamen. Begin juni 2015 werd de coöperatie feestelijk gelanceerd tussen Simpelveld en Valkenburg.
 
Wat is Cross-selling? 
Het grote verschil tussen arrangementen samenstellen/verkopen en Cross-selling is dat de gast bij Cross-selling bepaalt hoe hij zijn arrangement samenstelt. Hij wordt daarbij geholpen door een slim systeem wat laat zien wat mogelijk is qua dag en tijd samen te doen. De gast bepaalt zo zelf zijn arrangement. Momenteel werken we in samenwerking met de Universiteit van Maastricht (Department of Knowledge Engineering) aan een verdere uitbreiding van het systeem en ga we ook rekening houden met het profiel van de gast, de weersvoorspelling, files, afstanden tussen de evenementen en nog veel meer.
 
Kan ik cross-selling doen met iedereen die iets aanbiedt via SuperGastvrij? 
In principe ja, als de ander het ook wil. 
 
Hoe werkt het? 
Per evenement kan aangegeven worden of men wil meedoen aan cross-selling. Elke andere aanbieder op SuperGastvrij ziet nu dat u evenementen aanbiedt voor cross-selling en heeft de mogelijkheid om aan te geven met welke van zijn evenementen hij cross-selling zou willen doen met u. Dit komt als een aanvraag bij u terug en u beslist uiteindelijk door simpel op ja te klikken of u samen gaat cross-sellen.
Zo worden we ambassadeurs voor elkaar en bieden onze gasten de optimale mogelijkheid te genieten van de vele mooie evenementen.
 
Wat is een I-frame? 
Een I-frame is een deelpagina van een webpagina. Een webpagina kan opgebouwd zijn uit meerdere afzonderlijke documenten, die ondergebracht zijn in een hoofddocument. 
Door het gebruik van frames is het mogelijk om een webpagina slechts gedeeltelijk te vervangen met een andere pagina. In dit deel van de pagina (het I-frame) gebeurt de hele bestelling en betaling van de tickets. Het I-frame kan op verschillende manieren ingebouwd worden en de kleuren en stijl zijn aanpasbaar aan uw webpagina.
Om een I-Frame in te bouwen op een webpagina hoeven slechts enkele regels tekst te worden toegevoegd.
 
Wanneer krijg ik betaald?
Elke maandag worden alle betalingen die tot en met zondag 24:00 uur zijn ontvangen naar uw rekening overgeboekt. Hiervan krijgt u een overzicht waarbij u exact kunt zien wie voor wat ticket betaald heeft. Uw cashflow zal hierdoor duidelijk verbeteren. 
 
Wat kost het?
Het lidmaatschap van de coöperatie is gratis. Voorwaarde is wel u moet iets aanbieden in de Leisure branche.
U bepaalt wie betaalt voor de ticketkosten en transactie kosten. De transactiekosten bedragen bijvoorbeeld bij een betaling via iDEAL € 0,49 (ex. BTW) per betaling. De hoogte van de transactiekosten kunt u niet veranderen, wel wie deze moet betalen. Standaard staan deze zodanig ingesteld dat de gast betaald, u kunt echter ook beslissen dat u deze kosten betaald. 
Bij direct sales kunt u de ticketkosten verhogen en kunt u bepalen wie betaalt. De afdracht aan de coöperatie SuperGastvrij ziet u in onderstaande tabel.
Bij cross-stelling zijn er geen transactie kosten bij iDEAL betalingen, deze zijn al betaald bij de direct sales. De ticketkosten worden hier betaald door de aanbieder van het ticket bij cross-selling.
 


Direct Sale
Banktransactie + ticketkosten voor bezoeker
 
 
 
 
In BTW
EX BTW
 
banktransactiekosten
Ideal
per transactie
€ 0,59
€ 0,49
 
tickets:
evenement
per ticket
€ 0,99
€ 0,82
 
 
festival klein < 1000 tickets
per ticket
€ 0,99
€ 0,82
 
 
festival groot > 1000 tickets
per ticket
€ 0,79
€ 0,65
 
 
dagrecreatie < 1000 tickets per jaar
per ticket
€ 0,79
€ 0,65
 
 
dagrecreatie > 1000 tickets per jaar
per ticket
€ 0,59
€ 0,49
 
 
restaurant
per ticket
€ 0,59
€ 0,49
 
 
theater zonder placeren
per ticket
€ 0,79
€ 0,65
 
 
theater met placeren
per ticket
€ 0,99
€ 0,82
    sport per ticket € 1,20 € 0,99
 
 
overnachting
per reservering
€ 1,29
€ 1,07
Cross-selling
Ticketkosten voor relatie
 
 
 
 
In BTW
EX BTW
 
banktransactiekosten
Ideal
per transactie
€ -
€ -
 
tickets:
evenement
per ticket
€ 0,74
€ 0,61
 
 
festival klein < 1000 tickets
per ticket
€ 0,74
€ 0,61
 
 
festival groot > 1000 tickets
per ticket
€ 0,59
€ 0,49
 
 
dagrecreatie < 1000 tickets per jaar
per ticket
€ 0,59
€ 0,49
 
 
dagrecreatie > 1000 tickets per jaar
per ticket
€ 0,44
€ 0,36
 
 
restaurant
per ticket
€ 0,44
€ 0,36
 
 
theater zonder placeren
per ticket
€ 0,59
€ 0,49
 
 
theater met placeren
per ticket
€ 0,74
€ 0,61
    sport per ticket € 0,74 € 0,61
 
 
overnachting
per reservering
€ 0,97
€ 0,80


Evenementen
SuperGastvrij maakt het voor jou eenvoudig! Ticketverkoop van je evenement vaak complex en onoverzichtelijk? Met het ticketingsysteem van de Coöperatie SuperGastvrij maak je het makkelijk. Voor jezelf als organisator én voor de bezoeker.
 
Groot festival, kleine theatervoorstelling of pop-up restaurant, het SuperGastvrij-systeem past bij elk evenement en bij elke organisator. De ticketmodule wordt geïntegreerd in je website en - als je wilt - op je Facebookpagina, de bezoeker koopt een kaartje, rekent direct af en het feestje kan beginnen!
 
De voordelen!
• Voor evenementen van 25 tot 10.000 bezoekers
• Hands on systeem: geen technisch en ingewikkeld systeem, iedereen kan ermee werken
• Flexibiliteit: zet die features in die voor jouw evenement handig zijn
• Online verkoop, dag kassa en verkoop via social media gecombineerd
• Geen jaarcontracten of licenties
• Betaal per verkocht ticket
• Genereer extra omzet voor je organisatie
 
Voor wie?
Iedereen die iets te vieren heeft, samen wil dansen, genieten, delen, heerlijk eten, lachen, informeren, wandelen, fietsen of rennen. Met 10 gasten of 10.000 bezoekers. Met het ticketingsysteem van SuperGastvrij regel je het moeiteloos.
 
Heb je hulp nodig? We helpen je graag verder.
Het instellen van je eigen ticketshop werkt heel eenvoudig. Je wordt door het systeem geloodst en je selecteert alleen die opties die voor jouw event handig zijn. Het is echt eenvoudig.
 
• Instellen data en dagdelen
• Prijs- en verkoopstrategie zelf bepalen Early bird korting? Prima! Na een bepaalde datum weer het standaardtarief? Dat kan! VIP-tickets? Stel ze in. Bepaal ook meteen via welk kanaal je de verschillende ticketsoorten wilt verkopen: Early bird alleen via de site en standaardtarief óók via Facebook bijvoorbeeld. Je hebt de vrijheid je eigen verkoopstrategie te bepalen.
• Combinatie-tickets Een event kan bestaan uit meerdere optredens, workshops of cursusdelen, dan ontvangt de klant die heel overzichtelijk bij elkaar verzameld in zijn mailbox. Of alvast ook cateringbonnen verkopen? Het kan! Een prima kans om je omzet te verhogen.
• Verkoopkanalen Bepaal zelf hoe en waar je nog tickets verkoopt. Alleen via de site of bied je ze ook aan op Facebook en SuperGastvrij.nl? En verkoop aan de dagkassa? Het kan heel makkelijk. Het systeem houdt het voor je bij, wat je waar verkoopt. Wel zo overzichtelijk.
• Afgeschermde verkoop Heb je een privéfeest en mogen enkel genodigden zich registreren? Geen probleem, je schermt de ticketshop eenvoudig af met verschillende mogelijkheden! Ontdek het snel!
• Actiecodes Winactie, lezersaanbieding of zomertractatie? Maak zelf codes aan en volg hoe ze ‘ingewisseld’ worden.
• Registratievelden naar wens Bepaal zelf wat je wilt weten van je bezoekers. In te stellen per ticketsoort, dus ontvang je gegevens ‘op maat’.
• Personaliseren ticket Een ticket met je eigen naam. Leuk en praktisch. Personaliseren kan met het systeem van de Coöperatie SuperGastvrij. Voel de gastvrijheid in het restaurant als je je naam op tafel ziet staan, maar ook erg praktisch bij het verstrekken van rugnummers bij hardloopwedstrijden bijvoorbeeld.

Ook tijdens het event staan wij klaar!
 
Dagkassa
De dagkassa moet aansluiten op je online ticketsysteem. Je verkopen lopen moeiteloos naast elkaar, het systeem monitort en telt. Omdat het een webbased systeem is, werk je met je eigen laptop of iPad aan de dagkassa. Of huur er een van ons voor een dag. Neem er een printer bij om de kaartjes te printen en je dagkassa is volledig uitgerust. Zelf al kaarten gedrukt? Prima. Registreer de gasten dan op een laptop of tablet. Wist je trouwens dat het mogelijk is om de kaartjes die je print te voorzien van je eigen branding? Je sponsoren vermelden, dat kan! Een dagkassamodule moet compact zijn, niet te veel werk om het op te zetten!
 
Toegangscontrole
Voor elk type event leveren we passende scanapparatuur. Handscanners of verfijnde bluetooth scanners. Als organisatie kies je wat bij je past.
 
Notificatie
Weten wanneer meneer Jagger binnen is? Ontvang een sms zodra hij geregistreerd is. Kan het programma starten als er 1000 gasten binnen zijn? Je krijgt een sms-alert.
 
In je eigen huisstijl
De ticketshop wordt met een iframe geïntegreerd in je site en dit frame kun je helemaal in je eigen huisstijl vormgeven. De klant blijft dus helemaal in de sfeer van het event.
 

Business-to-Business

Écht de tijd kunnen nemen voor je gasten!
Het programma en de doelstellingen zijn geformuleerd, nu het uitnodigen van de gasten en de registratie. Altijd spannend. Als dat maar soepel verloopt. 
Met het business event systeem nodigt u uit, registreren de deelnemers zich moeiteloos en hoeft u alleen nog maar de gasten te ontvangen. Professioneel en praktisch. 
Na afloop van het event ontvangen de gasten nog een bedankmail en u bent een waardevolle schat aan management- en marketinginformatie rijker. 
 
Uitgebreide mogelijkheden
⦁ Event-instellingen.
Is het event uitsluitend voor genodigden of zijn ook externe bezoekers welkom? Met een eenvoudige instelling maakt u het event zo open of besloten als u wilt. Koppelen aan LinkedIn, Facebook of alleen via uw site, het kan. 
Congressen en Sessies. Is het nodig dat deelnemers zich registreren voor verschillende sessies of workshops? In een praktisch en rooster heeft u direct overzicht in dagdelen, sessies en aanwezigen. 
Verschillende toegangskaarten. U kunt zo veel kaarten aanmaken als u wilt: tickets alleen voor de ochtend, tickets voor de middagsessies, dagkaarten. Zo krijgt elke deelnemer een ticket op maat. 
Registratiekanalen. U bepaalt zelf waar de deelnemers zich registreren. Op uw site, op uw Facebook, u plaatst het registratieformulier – in uw eigen huisstijl – waar u wilt. 
Uitsluitend genodigden. Scherm het registratieportaal af middels een unieke registratiecode zodat u er zeker van bent dat énkel genodigden zich kunnen aanmelden voor het evenement. 
Registratievelden. Bepaal zelf welke gegevens u van uw gasten wilt ontvangen. Wat is voor u relevant te weten? Het is zelfs pér type ticket in te stellen. 
Notificatie Blijf op de hoogte! Met een sms alert weet u hoe de ontvangst verloopt: hoeveel gasten er binnen zijn of wanneer meneer Richards binnen is.
"Een SMS-alert krijgen als mijn grootste klant binnenkomt! Geweldig, hij werd gelijk ontvangen met een glas champagne. Super!".
Een ideale tool om de timing van uw programma af te stemmen
 

Mailmodule. 

⦁ Blijf in contact met uw gasten!
Nieuwe events op het programma of heeft u zaken die interessant zijn voor de gasten die er waren? Of wilt u hen als eerste uitnodigen voor de nieuwe editie? Met de mailingmodule doet u dat moeiteloos. Door de (management)informatie die u tijdens het inschrijfproces verzameld heeft, kunt u mailings op maat versturen. Per interessegebied, per specialisme of waarop u wilt selecteren. 
⦁ Professionele uitstraling. Bepaal het zelf!
⦁ Blijf in contact met je gasten!! Met de mailingmodule kun je contact blijven onderhouden met je bezoekers. Blik terug op een mooi event of bedank de bezoekers voor hun komst. Of nodig de gasten die er vorig jaar waren dit jaar weer uit en trakteer hen op een korting (met de actiecode die je zelf hebt aangemaakt). De nieuwsbrief templates kun je in je eigen look & feel vormgeven.
Uitnodigingen, registratieformulieren, tickets, nieuwsbrieven en bedankmails hebben de look & feel van uw organisatie. Want ook dat is kwaliteit: de uitstraling van alle uitingen moeten super professioneel zijn. "Het is niet langer een 'registratieformulier', maar het is onze service naar onze gasten. Fijn dat het zo subtiel is!" 
⦁ Badges. On-the-spot de badges printen! Geen stress meer met het printen van badges of het ontbreken van badges op locatie. U ontwerpt de badge, wij bestellen en printen ze voor u. Blijkt tijdens de ontvangst een badge te ontbreken, dan print u heel eenvoudig ter plekke een naamkaartje.  "Geen stress meer voorafgaand aan het evenement, maar op locatie zelf alle badges printen!"
 
Gek van ontwikkeling!
Bij onze partners Compo Software en Compo Ticketing zijn ze gek van softwareontwikkeling. Hun hoofden en handen staan niet stil.
Dus we blijven ze ons ticketingsysteem altijd verbeteren. Hebben ze  weer een nieuw feature? Dan krijg je dat er automatisch bij. Want iedereen mag van ons het beste gebruiken. 
 
De laatste ontwikkelingen 
My Event APP
Een APP voor Apple en Android telefoons en tablets. Geeft info over:
⦁ De laatste bestellingen.
⦁ Verwachte bezoekers.
⦁ Verkochte tickets.
⦁ Tevens biedt de My Event de mogelijkheid om tickets te scannen.
 
Polsbandjes! On-the-spot printen! 
Elk polsband bedrukken bij uitgeven op het event met codering en naam. Altijd alle badges bij de hand. Geen stress bij de uitgifte van de polsbandjes, wij hoeven niet te zoeken, we printen bij de uitgifte het juiste polsbandje voor de juiste persoon. 
 
Slim ticketing
Sturen van toeristenstromen:
• over verschillende evenementen in een plaats of regio;
• dag van bezoek;
• uur van aankomst;
• plaats van aankomst;
• vol is niet vol maar is ander evenement, dag, uur of plaats van aankomst;
• maximumaantal per dag, per uur en plaats van aankomst.
 
De ideale manier om via cross-selling de toeristenstromen te sturen in drukke tijden zoals tijdens kerstmarkten, stadsfeesten etc.
 
 
Lid worden
U bent overtuigd en wilt nu direct lid worden: Kijk op http://www.formulieren.supergastvrij.nl/

 
Info nodig voor je lid wordt?
Bel 043-30 63 888. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.